PILATES

PILATES AVOIN TASO

MAANANTAISIN RYHMÄ 1 klo 18.15-19.15

                             RYHMÄ 2 klo 19.30-20.30

Paikka: Oulunkylän Puukoulu, Teinintie 8

Syyskausi: 31.8-21.12.2020, ei tuntia 12.10

Hinta: 16 x 60 min / 240 € tai kertamaksu 18 €

Pilates perustuu Joseph Pilateksen kehittämään kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on edistää kokonaisvaltaista kehon ja mielen hyvinvointia. Harjoittelu aloitetaan alkeistason harjoitteista ja edetään asteittain vaativampiin harjoituksiin. Säännöllinen harjoittelu kehittää erityisesti kehon hallintaa ja oman kehon tuntemusta. Lisäksi harjoittelu kehittää vartalon voimaa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Avoimen tason tunnit sopivat kaikille, niin vasta-alkajille kuin useamman vuoden harjoitelleille.

 

Pilates harjoittelulla tähdätään laadukkaaseen, luonnolliseen ja rennosti virtaavaan liikkeeseen. Menetelmä perustuu kehon tukilihasten löytämiseen ja vahvistamiseen, jotta pinnalliset ja ylikireät lihakset voivat rentoutua. Kehon hallinnan lisääntyessä kehon liikkuuvuus lisääntyy, kehon asento ja ryhti paranevat ja keho sekä mieli jaksaa arjessa paremmin.

Pilates tunnilla harjoitteet tehdään rauhallisesti laadukkaan pilates hengityksen tahdissa. Alkeistason harjoitteet soveltuvat lähes kaikille ja pilates on hyvä harjoittelumuoto niin kuntoutujille, selkäkipuisille, istumatyöntekijöille kuin aktiiviliikkujille ja urheilijoille. Pilates mattoharjoitteet perustuvat Joseph Pilates kehittämään klassiseen mattorepertuaariin. Mattotunneilla klassisia liikkeitä varioidaan ja niihin yhdistellään valmistavia pre-liikkeitä. Säännöllinen pienryhmässä tapahtuva harjoittelu antaa ohjaajalle mahdollisuuden antaa yksilöllisiä vaihtoehtoja ja tukea ja ohjata asiakkaitaan kädestä pitäen.

Pilates harjoittelu on elinikäinen matka, jossa jokainen harjoituskerta tuo uutta eikä oppiminen lopu koskaan.

"Hakeuduin pilateskurssille, koska haluan pitää kehostani huolta. Kärsin välillä selkävaivoista, mutta pilateksen avulla olen saanut selkäni parempaan kuntoon. Irinan pilatestunnit auttoivat tekemään liikkeet oikein, rauhallisesti ja hallitusti. Tunneilla parasta oli keskittyminen hetkeksi juuri tähän asiaan ja harjoitukseen." - Minna

Lempeä Pilates © 2019